11 клас

Географія

  11 клас                                                                   Дата: 24.02.2022.

Тема уроку: Населення України.

(Запишіть дату і тему у робочому зошиті).

Опрацюйте  параграф  28,  (підручник:Географія 11 кл., В.Ю. Пестушко,

 Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань, 2019р.)

1. Опрацюйте матеріал підручника.

2. Зробити проект на тему (за вибором):

«Сучасна географія трудової  міграції з України»;

«Соціальні проблеми монофункціональних міст».


Географія

  11 клас                                                                   Дата: 08.02.2022.

Тема уроку: Особливості розвитку виробництв третинного сектору світової економіки.

(Запишіть дату і тему у робочому зошиті).

1. Опрацюйте  параграф  25,  (підручник:Географія 11 кл., В.Ю. Пестушко,

 Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань, 2019р.).

2. Виконайте завдання в робочому зошиті письмово:

Ø Чому розвиток третинного сектору має велике значення для будь-яких

країн, а для розвинених країн Європи – особливо?

Ø Які зміни сталися в когорті світових лідерів зовнішньої торгівлі, зокрема

з експорту послуг, від початку ХХІ ст. порівняно з ХХ ст.?

Ø Назвіть чинники, що обумовили один із найвищих у світі рівень автомо-

білізації населення у розвинених країнах Європи.

Ø Які транспортні коридори пролягають територією  України?

v Географічна задача. У Росії працюють 1218 аеропортів, а в Чехії – лише 128. Обчисліть, скільки аеропортів припадає на один мільйон мешканців в обох країнах. У якій країні покриття аеропортами більше? У скільки разів?



 Географія

  11 клас                                                                   Дата: 03.02.2022.

Тема уроку: Глобальні ланцюги доданої вартості.

(Запишіть дату і тему у робочому зошиті).

Опрацюйте  параграф  24,  (підручник:Географія 11 кл., В.Ю. Пестушко,

 Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань, 2019р.)

1. Опрацюйте матеріал підручника.

2. Запитання для самоперевірки (усно):

·        Дайте визначення поняття «глобальні ланцюги доданої вартості».

·        Як ви розумієте, що таке міжнародний ринок товарів?

·        Як формуються світові ціни на товари?

·        Які чинники розвитку і розміщення сільського господарства?

          3. Виконайте завдання в зошиті письмово:

·        Складіть схему технологічного ланцюга виробництва сталі, алюмінію та міді, користуючись додатковими джерелами інформації.

·        Зазначте, які переваги має країна, національні виробництва якої включені в глобальні ланцюги доданої вартості?

  


11 клас                                                                   Дата: 26.10.2020р.

Тема уроку:  Карта як джерело інформації. Способи зображення на географічних картах.

(Запишіть дату і тему у робочому зошиті).

Опрацюйте  параграф  5.

 (Підручник:Географія 11 кл., В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І. Довгань, 2019р.)

1.     прочитайте; вивчіть основні терміни, які виділені жирним шрифтом та

запишіть їх до робочого зошита.

Географічна карта – це зменшене в масштабі зображення земної поверхні на площині, виконане за допомогою умовних знаків.

На сьогодні не має жодної науки про Землю, яка змогла би обійтися без карт. Видатний географ, океанограф, картограф Ю. Шокальський сказав, що «карта є тим дивним знаряддям вивчення земної кулі, яке тільки одне може надати людині дар передбачування». Перші карти з’явилися ще в давні часи. Вони мали вигляд картографічних малюнків на стінках печер, кам’яних плитах, єгипетському папірусі, китайських шовкових тканинах, бересті, мідних скіфських вазах. Сучасні методи географічних досліджень теж пов’язані з картами: за їх допомогою будуються математичні й комп’ютерні моделі. Звичайні карти й атласи – це не просто яскраві ілюстрації, а джерело точної інформації, вікно в навколишній світ. Той скарб доступний не всім, а лише тим, хто знайомий з основами дивовижної науки картографії. Вивчаючи географічні курси в попередніх роках,  ви робили перші кроки у світ картографії.

Зазвичай виділяють одинадцять способів формування композицій знаків.

Спосіб значків застосовується для вказування місця розташування об'єк­тів, що не виражаються в масштабі карти. Значки можуть бути геометрич­ними (наприклад, промислові центри), буквеними (місця видобутку корисних копалин) або мати вигляд наочних малюнків (якір як символ морського пор­ту). У будь-якому випадку вони вказують місце розташування даного об'єкта.

Спосіб лінійних знаків використовується для передачі об'єктів і явищ лінійної протяжності: берегова лінія, річки, кордони, дороги, трубопрово­ди. Вони масштабні за своєю довжиною й конфігурацією, але переважно позамасштабні за шириною.

Спосіб ізоліній призначений для зображення явищ, які мають суціль­не поширення і числове вираження (наприклад, рельєф, температура, опа­ди). Ізолініями при цьому називають криві, що з'єднують точки з одна­ковим кількісним значенням. Для кращого сприйняття явища ділянки між сусідніми ізолініями часто зафарбовують у різні кольори (як, напри­клад, показуючи рельєф на фізичних картах).

Залежно від того, яке явище характеризують ізолінії, вони називають­ся по-різному:

·        ізогіпси -  лінії, що з'єднують точки з однаковою висотою;

·        ізотерми -  лінії, що з'єднують точки з однаковою температурою;

·        ізогієти -  лінії, що з'єднують точки з однаковою кількістю опадів;

·        ізотахи - лінії, що з'єднують точки з однаковою швидкістю вітру.

Способом знаків руху передають явища, які переміщуються в просто­рі (наприклад, напрямки вітрів і течій, перельоти птахів). Як графічні знаки руху використовуються стрілки й смуги. їх кольорами й шириною можна відобразити характеристики явища — холодні або теплі течії, вітри влітку і взимку. На топографічних картах цим способом показують і на­прямок течії річки.

Спосіб якісного фону застосовується для виділення однорідних у якіс­ному відношенні ділянок земної поверхні за природними, соціально-еконо­мічними, політико-адміністративними ознаками. Цим способом зображують, наприклад, держави, одиниці адміністративно-територіального устрою, еко­номічні райони, геологічну будову території, ґрунти, природні зони. При цьому всі частини карти зафарбовують різними кольорами.

Спосіб кількісного фону призначений для демонстрації кількісних від­мінностей якого-небудь явища суцільного поширення за допомогою зафарбо­вування або штрихування відповідно до прийнятої шкали за виділеними одиницями районування. Цим способом зображують, наприклад, запаси гід­роресурсів по річкових басейнах, уміст забруднюючих речовин у ґрунтах.

Спосіб ареалів використовується для виділення областей поширення однорідних явищ. Ареали можна відобразити на карті межею, кольоровим зафарбовуванням, штрихуванням, значками, написами. На відміну від явищ, які передаються способом фону, явища, які зображуються за допо­могою ареалів, не мають повсюдного територіального поширення (рослини, тварини, льодовики, багаторічна мерзлота). Графічне оформлення межі й площі контуру ареалу може бути найрізноманітнішим, що дає можли­вість багатогранної характеристики явища.

Спосіб локалізованих діаграм використовують для відображення будь-яких кількісних характеристик, прив'язаних до певних пунктів, напри­клад, річний хід температури, кількість опадів по місяцях або рози вітрів по метеорологічних станціях.

Точковий спосіб застосовується для демонстрації масових явищ, харак­терних для великих територій. Наприклад, цим способом показують поголів'я худоби, розміщення посівних або зрошуваних площ.

Спосіб картодіаграми використовується для зображення кількісних ха­рактеристик явищ у межах окремих територіальних одиниць у вигляді діаграм. Наприклад, цим способом показують кількість загальноосвітніх шкіл або посівні площі зернових культур в окремих адміністративних оди­ницях. Діаграми можуть мати вигляд стовпчиків, стрічок, квадратів, кутів або інших геометричних фігур. Часто їх ділять на частини (сектори) відпо­відно до структури зображуваного об'єкта. Спосіб широко застосовується при аналізі й обробці статистичних та економічних показників, наприклад, обсяг виробництва, структура земельного фонду, запас деревини.

Спосіб картограми, як правило, застосовують для порівняння відносних показників якого-небудь явища, що характеризує територію в цілому. На­приклад, таким способом показують середню густоту населення на 1 км2, середню врожайність зернових культур (центнерів з 1 га) по областях. У кар­тограмах обов'язково використовується шкала, що показує, у яких межах змінюється показник. Як і картодіаграми, цей спосіб широко використову­ється при аналізі статистичних показників.

Перед створенням карти будь-якого масштабу йде відбір явищ або об'єктів, які необхідно відобразити на ній у вигляді умовних знаків.

2.     Перегляньте навчальне відео за посиланням:

https://youtu.be/BIjGtTYugxs - навчальне відео

https://youtu.be/yuI5eMRe1xc

3.     Дайте відповіді на питання в робочому зошиті (письмово):

§  Які функції виконує картографічний умовний знак?

§  Для зображення яких об’єктів застосовують умовні знаки на картах?

§  Які види знаків використовують на картах?

§  Для зображення яких об’єктів використовують лінійні знаки?

§  Що являє собою якісний фон? У яких випадках його застосовують?

§  Що являє собою кількісний фон? Для відображення яких явищ його застосовують? Для зображення яких об’єктів і явищ служить спосіб ареалів? Наведіть  приклади.

§  Які особливості способу ареалів?

§  Які природні й соціально-економічні явища зображують способом знаків руху? В яких конкретних формах застосовується цей спосіб? Наведіть  приклади.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар