Географія
8- А, 8 - Б класи
Дата:
25.02.2022 р.
Тема уроку: Гірські ландшафти Українських Карпат,
особливості їх зміни з висотою, використання та охорона.
(Запишіть дату і тему в зошиті).
Опрацюйте параграф 41;
(Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, А.І.Довгань, 2016р.)
1.
прочитайте;
2. Дайте відповіді на запитання в підручнику стор.171 (1-5), усно.
3. Перегляньте відео за посиланням: https://youtu.be/pvVYekpFsrM
4. Дайте відповіді на запитання в зошиті, письмово:
1.Фізико-географічне положення Українських Карпат.
2.Тектонічна будова.
3.Геологічна будова.
4.Рельєф. Корисні копалини.
5.Клімат.
6.Гідрологічні об’єкти.
7.Органічний світ.
8.Висотна поясність Українських
Карпат.
9.Природоохоронні території.
10.Фізико географічні області.
Географія
8 – А, 8 – Б клас
Дата: 08.02.2022 р.
Тема уроку: Рівнинні ландшафти, їх різноманітність.
Природні зони України: мішаних лісів, широколистих лісів.
(Запишіть дату і
тему в зошиті).
Опрацюйте параграф 37,38 , (підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, А.І.Довгань, 2016р.)
1.
прочитайте;
2.
Дайте відповіді
на запитання в підручнику стор.158 (1-4), усно.
3.
Перегляньте
відео за посиланням: https://youtu.be/JRLMNoeuXmk
4.
Виконайте
завдання в зошиті письмово:
ü Користуючись
різними джерелами інформації, заповніть
таблицю.
План характеристики природної
зони |
Зона
мішаних і широколистих лісів |
Географічне положення |
|
Рельєф |
|
Клімат |
|
Ґрунти |
|
Поверхневі води |
|
Рослинний світ |
|
Тваринний світ |
|
Природно-заповідні території |
|
Проблеми зони |
Географія
8 – А, 8 – Б клас
Дата: 04.02.2022 р.
Тема уроку: Ландшафт як просторово – цілісна система.
(Запишіть дату і
тему в зошиті).
Опрацюйте параграф 35; (підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, А.І.Довгань, 2016р.)
1.
прочитайте;
2.
Перекажіть
своїми словами головні терміни (виділені жирним
шрифтом, запишіть їх до зошита);
3.
Дайте відповіді
на запитання в підручнику стор.146 (1-4), усно.
4.
Перегляньте
відео за посиланням: https://youtu.be/wo_h_aBi6m4
5.
Виконайте
завдання в зошиті письмово:
- Дайте визначення поняття «ландшафт».
-
Назвіть
основні чинники формування ландшафтів?
-
Які
існують одиниці класифікації ландшафтів?
-
Як
впливає діяльність людини на формування ландшафтів?
-
Назвіть
класи та типи ландшафтів України.
-
За
картою в атласі назвіть ландшафти на території нашої області.
6. За текстом підручника, визначте на які типи поділяють
ландшафти. Наведіть приклади, заповніть таблицю:
Природні ландшафти |
Антропогенні ландшафти |
|
|
Географія 8- А, 8 –
Б класи
Дата: 31.12.2021 р.
Тема уроку: Озера і лимани. Болота.
(Запишіть дату і тему в зошиті).
Опрацюйте параграф 28.
(Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, А.І.Довгань, 2016р.)
1. прочитайте;
2.
Дайте відповіді
на запитання в підручнику стор.119(1-5), усно.
3.
Перегляньте
навчальне відео за посиланням: https://youtu.be/LoM2QzP31oI
·
Виконайте
завдання в зошиті письмово:
Ø Слово «болото» викликає у нас, як правило,негативні
емоції. Як ви вважаєте, чи потрібні болота?
Ø Чим озеро відрізняється від річки, моря?
Ø Як людина використовує озера?
Ø Творче завдання: скласти кросворд «Річки та озера
України».
Географія Дата: 8 – А, 8 – Б
класи (30.10.2021)
Тема уроку: Час в Україні.
(Запишіть дату і тему в зошиті).
Опрацюйте параграф 13;
(Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, А.І.Довгань, 2016р.)
1.
прочитайте;
2.
Дайте відповіді
на запитання в підручнику стор.56 (1-6), усно.
3.
Перегляньте
відео за посиланням:
https://youtu.be/U4P5AUVtZWI
4. Закріплення вивченого
матеріалу (дайте відповідь в зошиті,
письмово).
1. Виберіть правильне твердження:
а) 80 % території України знаходиться в ІІ часовому поясі, 20 % — у І
часовому поясі;
б) 95 % території
України знаходиться в ІІ часовому поясі, частина Закарпатської області — в І
часовому поясі, Луганська і частина Харківської та Донецької областей — у ІІІ
часовому поясі;
в) територія України
належить до ІІ часового поясу;
г) територія України
належить до І часового поясу.
2. Місцевий час якого міста України буде більший:
а) Львів; б) Київ; в)
Луганськ; г) Чернівці.
3. За одну годину Земля обертається на:
а) 30°; б) 25°; в) 20°; г)
15°.
4. Назвіть час, за який Земля здійснює оберт на 1°:
а) 12 хв; б) 8 хв; в) 4
хв; г) 2 хв.
5. Часовий пояс, в якому знаходиться більша частина
території України:
а) нульовий; б) перший; в)
другий; г) третій.
6. Часовий пояс, за яким ведеться відлік часу в межах
території України:
а)
другий; б) третій; в)
перший; г) нульовий.
8-А клас Дата: 14.04.2021 р.
8-Б клас Дата: 13.04.2021 р.
Тема уроку: Природно-заповідний
фонд України. Національна екологічна мережа. Природно – заповідний фонд своєї
місцевості.
Опрацюйте
параграф 47.
(Підручник:Географія 8 кл., В.Ю.
Пестушко, Г.Ш. Уварова, А.І.Довгань, 2016р.)
1.
прочитайте;
2.
перекажіть своїми словами головні терміни (виділенні жирним шрифтом);
3.
«Географічний кінозал»:
4.
Дайте відповіді на запитання в
робочих зошитах, письмово:
1) Що складає природно-заповідний фонд будь-якої країни світу?
2) Назвіть основні види природоохоронних територій та об'єктів.
3) У чому їх принципова відмінність?
4) В якій фізико-географічній зоні України створено щільну низку
природоохоронних об'єктів?
5) Назвіть найвідоміші
природоохоронні об'єкти України та своєї області.
6) Для чого слід охороняти ландшафти та їхні природні компоненти ?
7) Поясніть
необхідність розширення природно – заповідного фонду України.
5. Складіть таблицю
об’єктів природно-заповідного фонду Кіровоградської області (використовуючи
інтернет джерела), письмово в зошитах:
Назва природного
об’єкта |
Рік створення |
Що охороняється |
|
|
|
Географія
8-А клас Дата: 13.04.2021 р.
8 – Б клас Дата: 12.04.2021 р.
Тема уроку: Використання природно-ресурсного потенціалу України. Екологічна ситуація.
Опрацюйте
параграф 46.
(Підручник:Географія 7 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, А.І.Довгань, 2016р.)
1.
прочитайте;
2.
перекажіть своїми словами головні терміни (виділенні жирним шрифтом);
3. виконайте вправи в робочих зошитах письмово:
·
прийом «Знайди пару» (до поданого поняття знайдіть визначення в таблиці):
поняття: екологія, біосфера, колообіг речовин, екологічна
криза, природа, географічна оболонка.
Усе, що нас оточує |
Частина оболонки Землі, населена живими організмами |
Найбільший природний комплекс, який об’єднує всі
оболонки Землі |
Переміщення речовин з органіки до неорганіки |
Стан біосфери, за якого відбуваються незворотні зміни в
живих організмах і їхніх угрупованнях |
Наука про взаємодію живих організмів з довкіллям |
«Географічний кінозал», https://www.youtube.com/watch?v=STTLrmA8wqo
Перегляд відеофрагмента про джерела забруднення
навколишнього
середовища. Під час перегляду складіть список основних
забруднювачів навколишнього середовища України.
·
Доповніть речення
описанням власної поведінки в нижченаведеній ситуації (письмово):
- коли я думаю про природу, мені спадає на думку...
- найбільшою екологічною проблемою, на мою думку, є...
- якщо б мені вдалося вирішити одну екологічну проблему,
це було б...
- якщо хтось жорстоко поводиться з тваринами, я...
- коли я бачу, як на вулиці викидають сміття, я думаю...
Географія
8-Б, 06.04.2021 р.
8 - А клас 07.04.2021р. - посилання на конференцію:
Тема уроку: Азовське море. Природокористування.
(Запишіть дату і
тему в зошиті).
Опрацюйте параграф 44,45;
(Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, А.І.Довгань, 2016р.)
1.
прочитайте;
2.
Дайте відповіді на запитання в підручнику
стор.183 (2,5); стор.187(1,2,6).
3.
Перегляньте відео за посиланням:
4.
В робочому зошиті виконайте
завдання письмово:
«Вірю - не вірю» (зазначте
правильне і неправильне твердження):
1.
Чи вірите ви, що Чорне море омиває територію України на
півдні.
2.
Чи вірите ви, що Кримський півострів - найбільший
півострів в Чорному
морі?
3.
Чи вірите ви, що Дунай впадає в Чорне море?
4.
Чи вірите ви, що солоність Чорного моря 17–18 ‰?
5.
Чи вірите ви, що Чорне море може загорітися, як це
стверджує
К. Чуковський у своїй казці?
Дайте відповідь на запитання:
·
Чому
Азовські курорти часто називають дитячими?
·
Порівняйте
розміри та глибинні характеристики Чорного та Азовського морів (виконайте
необхідні розрахунки).
·
Чим
можна пояснити різницю в солоності та температурі вод двох
морів ?
·
Виявіть
схожість та відмінність видового складу рибних ресурсів двох морів.
·
Чому
моря втрачають своє рибопродуктивне значення?
«Створи схему» «Види природних
ресурсів».
·
Природні ресурси є
вичерпні та невичерпні. Запишіть їх до схеми. Наведіть приклади.
«Проблемне питання» (письмово):
Оцініть ситуацію, що склалась після аварії на Чорнобильській АЕС. Як ця аварія вплинула на життєдіяльність населення Землі? Чи можна вважати, що ця аварія планетарного масштабу?
Географія
8 – Б клас 05.04.2021р. 8- А клас 06.04.2021 р.
Тема уроку: Природні
умови і ресурси Чорного моря.
(Запишіть дату і тему в зошиті).
Опрацюйте параграф 43;
(Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, А.І.Довгань, 2016р.)
1.
прочитайте;
2.
Дайте відповіді
на запитання в підручнику стор.179 (1-5), усно.
3.
Дайте відповіді на запитання (письмово, в зошиті):
-
Які моря омивають територію України?
-
До якого океану належить Чорне та Азовське море?
-
З якими державами межує Україна морем?
-
Чи можна вважати море природним комплексом?
-
Яке значення для України має наявність широкого виходу до
морів?
4.
Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=LqHkL-1hAUY&t=9s
5.
Скласти стислу
характеристику Чорного моря за планом. Записи оформити в зошиті у вигляді
таблиці:
План характеристики |
Стисла характеристика |
1.
Географічне положення, басейн океану |
|
2. Розміри
(площа, довжина берегової лінії, об’єм води) |
|
3. Глибина
(максимальна, середня) |
|
4. Клімат
(кліматичні пояси, зима, літо, температура повітря, опади) |
|
5.
Гідрологічний режим (температура морської води, замерзання моря, течії) |
|
6.
Гідрохімічний режим (солоність) |
|
7.
Органічний світ (рослини й тварини) |
|
8. Ресурси
(корисні копалини, лікувальне значення моря) |
|
9.
Заповідники |
|
6.
Закріплення
вивченого матеріалу.
1.
Виконайте вправи за
посиланням:
https://learningapps.org/6671980 (на перевірку знань теоретичного матеріалу).
8-мі класи Дата:8-Б
кл.(26.10.2020р.), 8 – А (27.10.2020р.)
Тема уроку: Формування території України.
(Запишіть дату і тему в зошиті).
Опрацюйте параграф 11;
(Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, А.І.Довгань, 2016р.)
1.
прочитайте;
Практикум.
1). Позначте
на контурній карті межі областей.
2). Підпишіть назви обласних
центрів України на контурній карті.
3). Підкресліть назви обласних
центрів, що межують з іншими країнами.
4). Визначте, які області є
приморськими?
2.
Дайте відповіді
на запитання в підручнику стор.47 (1-5), усно.
3.
Дайте відповіді
в зошиті (письмово):
Закінчіть
речення.
1). У 1954 році
до складу УРСР приєдналася __________________.
2). До складу
України входять __________ області.
3). Середню
ланку адміністративно – територіального устрою, після областей, утворюють
_____________.
4). Обласним
центром Волинської області є місто ______________.
5). Ужгород є
обласним центром ____________________________.
6). Харківська
область на кордоні межує з _____________________.
Перегляньте відео за посиланням:
Географія Дата: 8 – Б
кл.(27.10.2020), 8 –А кл. (28.10.2020).
Тема уроку: Міжнародна система відліку часу. Годинні
пояси. Місцевий час. Поясний час. Літній час.
(Запишіть дату і тему в зошиті).
Опрацюйте параграф 12;
(Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, А.І.Довгань, 2016р.)
1.
прочитайте;
2.
Перекажіть
своїми словами головні терміни (виділені жирним
шрифтом, запишіть їх до зошита);
3.
Дайте відповіді
на запитання в підручнику стор.52 (1-6), усно.
СЕНДФОРД ФЛЕМІНГ
Розділити всю Землю на 24 годинні пояси по 15 градусів у
кожному, а за нульову лінію взяти Гринвіцький меридіан — середину нульового
поясу — запропонував канадський інженер-зв’язківець Сендфорд Флемінг. Усередині поясу час береться всюди
однаковим, а на межі переводять стрілки на годину вперед або назад. Це рішення
дозволило спростити розрахунок тимчасових виправлень: різниця між двома
годинними поясами завжди залишалася кратною цілій годині. При цьому відхилення
від природного сонячного часу не повинно було перевищувати 30 хвилин. У 1883 р.
ідею Флемінга прийняв уряд США, а в 1884 р. на міжнародній конференції у
Вашингто-ні 26 країн підписали угоду про годинні пояси й поясний час. Було
вирішено, що межі поясів не обов’язково мають проходити суворо по меридіанах —
із метою зручності вони можуть відповіда-ти державним та адміністративним
кордонам.
Ідея
літнього й зимового часу стала наступним кроком. Уперше вона була висловлена
англій-цем Вільямом Віллеттом у статті «Про розтринькання денного світла»,
опублікованій у 1907 р. Віллетт пропонував переводити час на 20 хвилин уперед
щонеділі квітня, а потім переводити різницю назад у вересні, і стверджував, що
це дозволить країні зменшити витрати на освітлення. Він міркував у такий
спосіб: так уже склалося, що в літню пору міські жителі встають і йдуть на
роботу, коли вже розвидніло, а лягають затемна, через що їм доводиться
витрачати зайві гроші на освітлення своїх будинків у темний час доби. Чому б
улітку не зрушити стрілки трохи вперед — так, щоб час підйому змістився ближче
до світанку? Ідея Віллетта була реалізована британським урядом у 1916 р. Досить
швидко англійці прийшли до схеми з одноразового переведення стрілок на одну
годину. Після закінчення Першої світової війни їхній досвід стали поступово
переймати інші держави, що побачили в сезонному переведенні стрілок непогану
можливість заощадити. Зараз за системою «літній-зимовий» час живе понад 80
країн світу.
Місцевий час — дійсний сонячний час на певному
меридіані, тобто всі точки, розташовані на одному меридіані, мають однакове
положення відносно Сонця.
Поясний час
Прийнятий на початку 1880-х років,
поступово введений в усіх країнах світу.
24 годинних пояси. 360° : 24 = 15°
(протяжність одного поясу). Для всіх точок поясу прийнято вважати час однаковим
— це час, що відповідає місцевому часу серединного меридіана. Відлік поясів
починається від 0-го, серединним меридіаном якого є нульовий (Ґрін- віцький)
меридіан до 23-го із заходу на схід в напрямку обертання Землі. Номер меридіана
відповідає різниці в часі між ним і Ґрінвіцьким часом. За часів першої навколосвітньої
експедиції Ф. Магеллана, коли після повернення з подорожі
моряки помітили розбіжність у часі в один день, виникла потреба
встановити лінію зміни дат. За міжнародною домовленістю, лінія зміни дат
майже збігається з меридіаном 180°. Вона проходить переважно акваторією Тихого
океану. По обидва боки від неї поясний час однаковий, а дати різні. Якщо
перетинати цю умовну лінію, рухаючись із східної півкулі в західну, треба відняти
1 добу від дати, тобто один день повториться двічі. У разі перетину лінії зміни
дат у зворотному напрямі втрачається 1 доба. Отже, саме від лінії зміни дат у
напрямі зі сходу на захід починає свій відлік нова доба.
Меридіан
180° — лінія зміни дат.
4. Дайте відповіді на запитання в
зошиті (письмово):
1. З чим пов'язаний вибір доби і року як
основних одиниць часу на Землі?
2. Де використовують цікаві одиниці часу?
3. Чому місцевим часом користуватися
незручно?
4. Поясніть, чому поясний час є
універсальним.
5. Чи потрібно переводити годинник при
перетині двох сусідніх поясів?
Подивіться відео, на визначення місцевого і
поясного часу за
посиланням: https://youtu.be/U4P5AUVtZWI
28.10.2020. - консультація
у вайбері в режимі реального часу 12 – 00 – 12- 45 (5урок, за розкладом) – 8 –
А клас.
Крутий блог.Цікавий і не багато завдань
ВідповістиВидалити