8-мі класи

Географія

8- А, 8 - Б класи                                                                           Дата: 25.02.2022 р.

Тема уроку: Гірські ландшафти Українських Карпат, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона.

(Запишіть дату і тему в зошиті).

Опрацюйте параграф 41;

 (Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова,  А.І.Довгань,  2016р.)

1.       прочитайте;

2.      Дайте відповіді на запитання в підручнику стор.171 (1-5), усно.

3.      Перегляньте відео за посиланням: https://youtu.be/pvVYekpFsrM

4.      Дайте відповіді на запитання в зошиті, письмово:

1.Фізико-географічне положення Українських Карпат.

 2.Тектонічна будова.

3.Геологічна будова.

4.Рельєф. Корисні копалини.

5.Клімат.

6.Гідрологічні об’єкти.

7.Органічний світ.

8.Висотна поясність Українських Карпат.

9.Природоохоронні території.

10.Фізико географічні області.



Географія

8 – А, 8 – Б  клас                                                                  Дата: 08.02.2022 р.

Тема уроку: Рівнинні ландшафти, їх різноманітність. Природні зони України: мішаних лісів, широколистих лісів.

 (Запишіть дату і тему в зошиті).

Опрацюйте параграф 37,38 , (підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко,

Г.Ш. Уварова,  А.І.Довгань,  2016р.)

1.       прочитайте;

2.      Дайте відповіді на запитання в підручнику стор.158 (1-4), усно.

3.      Перегляньте відео за посиланням: https://youtu.be/JRLMNoeuXmk

4.      Виконайте завдання в зошиті письмово:

ü Користуючись різними джерелами інформації, заповніть таблицю.

 

План характеристики природної зони

Зона мішаних і широколистих лісів

Географічне положення

Рельєф

Клімат

Ґрунти

Поверхневі води

Рослинний світ

Тваринний світ

Природно-заповідні території

Проблеми зони



Географія

8 – А, 8 – Б  клас                                                                  Дата: 04.02.2022 р.

Тема уроку: Ландшафт як просторово – цілісна система.

 (Запишіть дату і тему в зошиті).

Опрацюйте параграф 35; (підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко,

Г.Ш. Уварова,  А.І.Довгань,  2016р.)

1.       прочитайте;

2.       Перекажіть  своїми  словами головні  терміни (виділені  жирним  шрифтом, запишіть  їх до зошита);

3.      Дайте відповіді на запитання в підручнику стор.146 (1-4), усно.

4.      Перегляньте відео за посиланням: https://youtu.be/wo_h_aBi6m4

5.      Виконайте завдання в зошиті письмово:

-  Дайте визначення поняття «ландшафт».

-         Назвіть основні чинники формування ландшафтів?

-         Які існують одиниці класифікації ландшафтів?

-         Як впливає діяльність людини на формування ландшафтів?

-         Назвіть класи та типи ландшафтів України.

-         За картою в атласі назвіть ландшафти на території нашої області.

6.      За текстом підручника, визначте на які типи поділяють ландшафти. Наведіть приклади, заповніть таблицю:

 

Природні ландшафти

Антропогенні ландшафти

 

 



Географія 8- А, 8 – Б класи                                                   Дата: 31.12.2021 р.

Тема уроку: Озера і лимани. Болота.

(Запишіть дату і тему в зошиті).

Опрацюйте параграф 28.

 (Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова,  А.І.Довгань,  2016р.)

1.       прочитайте;

2.      Дайте відповіді на запитання в підручнику стор.119(1-5), усно.

3.      Перегляньте навчальне відео за посиланням: https://youtu.be/LoM2QzP31oI

·        Виконайте завдання в зошиті письмово:

Ø Слово «болото» викликає у нас, як правило,негативні емоції. Як ви вважаєте, чи потрібні болота?

Ø Чим озеро відрізняється від річки, моря?

Ø Як людина використовує озера?

Ø Творче завдання: скласти кросворд «Річки та озера України».

 


Географія                        Дата: 8 – А, 8 – Б класи (30.10.2021)

Тема уроку: Час в Україні.

(Запишіть дату і тему в зошиті).

Опрацюйте параграф 13;

 (Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова,  А.І.Довгань,  2016р.)

1.       прочитайте;

2.      Дайте відповіді на запитання в підручнику стор.56 (1-6), усно.

3.      Перегляньте відео за посиланням:                             https://youtu.be/U4P5AUVtZWI

      https://youtu.be/cQt3semYCOY

4.    Закріплення вивченого матеріалу (дайте відповідь в зошиті, письмово).

1. Виберіть правильне твердження:

а) 80 % території України знаходиться в ІІ часовому поясі, 20 % — у І часовому поясі;

б) 95 % території України знаходиться в ІІ часовому поясі, частина Закарпатської області — в І часовому поясі, Луганська і частина Харківської та Донецької областей — у ІІІ часовому поясі;

      в) територія України належить до ІІ часового поясу;

г) територія України належить до І часового поясу.

2. Місцевий час якого міста України буде більший:

а) Львів;  б) Київ;   в) Луганськ;   г) Чернівці.

3. За одну годину Земля обертається на:

а) 30°;  б) 25°;   в) 20°;   г) 15°.

4. Назвіть час, за який Земля здійснює оберт на 1°:

а) 12 хв;   б) 8 хв;    в) 4 хв;  г) 2 хв.

5. Часовий пояс, в якому знаходиться більша частина території Укра­їни:

а) нульовий;  б) перший;   в) другий;    г) третій.

6. Часовий пояс, за яким ведеться відлік часу в межах території України:

а) другий;    б) третій;   в) перший;   г) нульовий.

 

 

 8-А клас                                                                              Дата: 14.04.2021 р.

8-Б  клас                                                                              Дата: 13.04.2021 р.

Тема уроку: Природно-заповідний фонд України. Національна екологічна мережа. Природно – заповідний фонд своєї місцевості.

 Опрацюйте параграф 47.

 (Підручник:Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова,  А.І.Довгань,    2016р.)

1.       прочитайте;

2.       перекажіть своїми словами головні терміни (виділенні жирним шрифтом);

3.      «Географічний кінозал»:

https://youtu.be/gN9WceTDbHs

https://youtu.be/uiqQsmzM3zY

4.      Дайте відповіді на запитання в робочих зошитах, письмово:

1) Що складає природно-заповідний фонд будь-якої країни світу?

2) Назвіть основні види природоохоронних територій та об'єктів.

3) У чому їх принципова відмінність?

4) В якій фізико-географічній зоні  України створено щільну низку

     природоохоронних об'єктів?

5) Назвіть найвідоміші природоохоронні об'єкти України та своєї області.

6) Для чого слід охороняти ландшафти та їхні природні компоненти ?

7) Поясніть необхідність розширення природно – заповідного фонду України.

5. Складіть таблицю об’єктів природно-заповідного фонду Кіровоградської області (використовуючи інтернет джерела), письмово в зошитах:

Назва природного об’єкта

Рік створення

Що охороняється

 

 

 


Географія

8-А клас                                                                    Дата: 13.04.2021 р. 

8 – Б клас                                                                  Дата: 12.04.2021 р.

Тема уроку: Використання природно-ресурсного потенціалу України. Екологічна ситуація.

Опрацюйте параграф 46.

 (Підручник:Географія 7 кл., В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова,  А.І.Довгань, 2016р.)

1.       прочитайте;

2.       перекажіть своїми словами головні терміни (виділенні жирним шрифтом);

     3. виконайте вправи в робочих зошитах письмово:

·        прийом «Знайди пару» (до поданого поняття знайдіть визначення в таблиці):

 поняття:  екологія, біосфера, колообіг речовин, екологічна криза, природа, географічна оболонка.

 

Усе, що нас оточує

Частина оболонки Землі, населена живими організмами

Найбільший природний комплекс, який об’єднує всі оболонки Землі

Переміщення речовин з органіки до неорганіки

Стан біосфери, за якого відбуваються незворотні зміни в живих організмах і їхніх угрупованнях

Наука про взаємодію живих організмів з довкіллям

 

«Географічний кінозал», https://www.youtube.com/watch?v=STTLrmA8wqo

 

Перегляд відеофрагмента про джерела забруднення навколишнього    

середовища. Під час перегляду  складіть  список основних

забруднювачів навколишнього середовища України.

·        Доповніть речення описанням власної поведінки в нижченаведеній ситуації (письмово):

- коли я думаю про природу, мені спадає на думку...

- найбільшою екологічною проблемою, на мою думку, є...

- якщо б мені вдалося вирішити одну екологічну проблему, це було б...

- якщо хтось жорстоко поводиться з тваринами, я...

- коли я бачу, як на вулиці викидають сміття, я думаю...



Географія

 8-Б,  06.04.2021 р.                                           

 8 - А клас  07.04.2021р. - посилання на конференцію:

Тема уроку: Азовське море. Природокористування.

   (Запишіть дату і тему в зошиті).

Опрацюйте параграф 44,45;

 (Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова,  А.І.Довгань,  2016р.)

1.       прочитайте;

2.       Дайте відповіді на запитання в підручнику стор.183 (2,5); стор.187(1,2,6).

3.      Перегляньте відео за посиланням:

https://youtu.be/THK4Q2f-iLg

https://youtu.be/PQGuKK2bo-Y

4.      В робочому зошиті виконайте завдання письмово:

          «Вірю - не вірю» (зазначте правильне і неправильне твердження):

1.            Чи вірите ви, що Чорне море омиває територію України на півдні.

2.            Чи вірите ви, що Кримський півострів - найбільший півострів в Чорному

        морі?

3.            Чи вірите ви, що Дунай впадає в Чорне море?

4.            Чи вірите ви, що солоність Чорного моря 17–18 ‰?

5.            Чи вірите ви, що Чорне море може загорітися, як це стверджує  

         К. Чуковський у своїй казці?

Дайте відповідь на запитання:

·        Чому Азовські курорти часто називають дитячими?

·        Порівняйте розміри та глибинні характеристики Чорного та Азовського морів (виконайте необхідні розрахунки).

·        Чим можна пояснити різницю в солоності та температурі вод двох

морів  ?

·        Виявіть схожість та відмінність видового складу рибних ресурсів двох морів.

·        Чому моря втрачають своє рибопродуктивне значення?

 

               «Створи схему» «Види природних ресурсів».

·        Природні ресурси є вичерпні та невичерпні. Запишіть їх до схеми. Наведіть приклади.


                           «Проблемне питання» (письмово):

Оцініть ситуацію, що склалась після аварії на Чорнобильській АЕС. Як   ця аварія вплинула на життєдіяльність населення Землі? Чи можна вважати, що ця аварія планетарного масштабу?



 Географія

8 – Б клас  05.04.2021р.                                 8- А клас  06.04.2021 р.

Тема уроку: Природні умови і ресурси Чорного моря.

(Запишіть дату і тему в зошиті).

Опрацюйте параграф 43;

 (Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова,  А.І.Довгань,  2016р.)

1.       прочитайте;

2.      Дайте відповіді на запитання в підручнику стор.179 (1-5), усно.

3.      Дайте відповіді на запитання (письмово, в зошиті):

-          Які моря омивають територію України?

-          До якого океану належить Чорне та Азовське море?

-          З якими державами межує Україна морем?

-          Чи можна вважати море природним комплексом?

-          Яке значення для України має наявність широкого виходу до морів?

4.      Перегляньте відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=LqHkL-1hAUY&t=9s

https://youtu.be/GD9-3R27aO8

5.      Скласти стислу характеристику Чорного моря за планом. Записи оформити в зошиті у вигляді таблиці:

 

План характеристики

Стисла характеристика

1. Географічне положення, басейн океану

 

2. Розміри (площа, довжина берегової лінії, об’єм води)

 

3. Глибина (максимальна, середня)

 

4. Клімат (кліматичні пояси, зима, літо, температура повітря, опади)

 

5. Гідрологічний режим (температура морської води, замерзання моря, течії)

 

6. Гідрохімічний режим (солоність)

 

7. Органічний світ (рослини й тварини)

 

8. Ресурси (корисні копалини, лікувальне значення моря)

 

9. Заповідники

 

6.      Закріплення вивченого матеріалу.

1.     Виконайте вправи за посиланням:

 https://learningapps.org/6671980 (на перевірку знань теоретичного матеріалу).

  




8-мі класи                                    Дата:8-Б кл.(26.10.2020р.), 8 – А (27.10.2020р.)

Тема уроку: Формування території України.

(Запишіть дату і тему в зошиті).

Опрацюйте параграф 11;

 (Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова,  А.І.Довгань,  2016р.)

1.       прочитайте;

Практикум.

            1). Позначте на контурній карті межі областей.

            2). Підпишіть назви обласних центрів України на контурній карті.

            3). Підкресліть назви обласних центрів, що межують з іншими країнами.

            4). Визначте, які області є приморськими?

2.      Дайте відповіді на запитання в підручнику стор.47 (1-5), усно.

3.      Дайте відповіді в зошиті (письмово):

Закінчіть речення.

1). У 1954 році до складу УРСР приєдналася __________________.

2). До складу України входять __________ області.

3). Середню ланку адміністративно – територіального устрою, після областей, утворюють _____________.

4). Обласним центром Волинської області є місто ______________.

5). Ужгород є обласним центром ____________________________.

6). Харківська область на кордоні межує з _____________________.

Перегляньте відео за посиланням:

          https://youtu.be/VWqMQdXLz9k


Географія                        Дата: 8 – Б кл.(27.10.2020), 8 –А кл. (28.10.2020).

Тема уроку: Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Місцевий час. Поясний час. Літній час.

(Запишіть дату і тему в зошиті).

Опрацюйте параграф 12;

 (Підручник: Географія 8 кл., В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова,  А.І.Довгань,  2016р.)

1.       прочитайте;

2.       Перекажіть  своїми  словами головні  терміни (виділені  жирним  шрифтом, запишіть  їх до зошита);

3.      Дайте відповіді на запитання в підручнику стор.52 (1-6), усно.

СЕНДФОРД ФЛЕМІНГ

Розділити всю Землю на 24 годинні пояси по 15 градусів у кожному, а за нульову лінію взяти Гринвіцький меридіан — середину нульового поясу — запропонував канадський інженер-зв’язківець Сендфорд Флемінг. Усередині поясу час береться всюди однаковим, а на межі переводять стрілки на годину вперед або назад. Це рішення дозволило спростити розрахунок тимчасових виправлень: різниця між двома годинними поясами завжди залишалася кратною цілій годині. При цьому відхилення від природного сонячного часу не повинно було перевищувати 30 хвилин. У 1883 р. ідею Флемінга прийняв уряд США, а в 1884 р. на міжнародній конференції у Вашингто-ні 26 країн підписали угоду про годинні пояси й поясний час. Було вирішено, що межі поясів не обов’язково мають проходити суворо по меридіанах — із метою зручності вони можуть відповіда-ти державним та адміністративним кордонам.

Ідея літнього й зимового часу стала наступним кроком. Уперше вона була висловлена англій-цем Вільямом Віллеттом у статті «Про розтринькання денного світла», опублікованій у 1907 р. Віллетт пропонував переводити час на 20 хвилин уперед щонеділі квітня, а потім переводити різницю назад у вересні, і стверджував, що це дозволить країні зменшити витрати на освітлення. Він міркував у такий спосіб: так уже склалося, що в літню пору міські жителі встають і йдуть на роботу, коли вже розвидніло, а лягають затемна, через що їм доводиться витрачати зайві гроші на освітлення своїх будинків у темний час доби. Чому б улітку не зрушити стрілки трохи вперед — так, щоб час підйому змістився ближче до світанку? Ідея Віллетта була реалізована британським урядом у 1916 р. Досить швидко англійці прийшли до схеми з одноразового переведення стрілок на одну годину. Після закінчення Першої світової війни їхній досвід стали поступово переймати інші держави, що побачили в сезонному переведенні стрілок непогану можливість заощадити. Зараз за системою «літній-зимовий» час живе понад 80 країн світу.

Місцевий час — дійсний сонячний час на певному меридіані, тобто всі точки, розташовані на одному меридіані, мають однакове положення відносно Сонця.

Поясний час

Прийнятий на початку 1880-х років, поступово введений в усіх країнах світу.

24 годинних пояси. 360° : 24 = 15° (протяжність одного поясу). Для всіх точок поясу прийнято вважати час однаковим — це час, що відповідає місцевому часу серединного меридіана. Відлік поясів починається від 0-го, серединним меридіаном якого є нульовий (Ґрін- віцький) меридіан до 23-го із заходу на схід в напрямку обертання Землі. Номер меридіана відповідає різниці в часі між ним і Ґрінвіцьким часом. За часів першої навколосвітньої експедиції Ф. Магеллана, коли після повернення з подорожі моряки помітили розбіжність у часі в один день, виникла потреба встановити лінію зміни датЗа міжнародною домовлені­стю, лінія зміни дат майже збігається з меридіаном 180°. Вона проходить переважно акваторією Тихого океану. По обидва боки від неї поясний час однаковий, а дати різні. Якщо перетинати цю умовну лінію, рухаючись із східної півкулі в західну, треба відняти 1 добу від дати, тобто один день повториться двічі. У разі перетину лінії зміни дат у зворотному напрямі втрачається 1 доба. Отже, саме від лінії зміни дат у напрямі зі сходу на захід починає свій відлік нова доба.

Меридіан 180° — лінія зміни дат.

4. Дайте відповіді на запитання в зошиті (письмово):

1. З чим пов'язаний вибір доби і року як основних одиниць часу на Землі?

2. Де використовують цікаві одиниці часу?

3. Чому місцевим часом користуватися незручно?

4. Поясніть, чому поясний час є універсальним.

5. Чи потрібно переводити годинник при перетині двох сусідніх поясів?

Подивіться відео, на визначення місцевого і поясного часу за посиланням: https://youtu.be/U4P5AUVtZWI

28.10.2020. - консультація у вайбері в режимі реального часу 12 – 00 – 12- 45 (5урок, за розкладом) – 8 – А клас.

 

1 коментар: