5-Б природознавство

5- Б клас (природознавство)                  Дата: 25.02.2022 р.

Тема: Організм і його властивості.

(В зошиті запишіть дату і тему уроку).

Опрацюйте   параграф  33 (ст. 142-144);

(Підручник: Природознавство 5 клас, О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко, 2018р.):

1.     Прочитайте;

2.     вивчіть  терміни, виділені жирним шрифтом;

3.      виконайте  вправи:

1). Дайте відповіді на питання 1-4 стор. 146 (усно);

2). Дайте відповіді на запитання, письмово в зошиті:

Ø Запишіть властивості організмів.

Ø Чим організми відрізняються від тіл неживої природи?

Ø  Виконай завдання. Проведи спостереження за основними властивостями організмів.

Дія 1. Визнач представника живої природи, за яким будеш спостерігати. Це може бути пташка, яку ти підгодовуєш, домашня тварина або кімнатна рослина.

Дія 2. Спостерігай за властивостями організму і поведінкою обраного представника живої природи.

Дія 3. Результати спостережень запиши в зошиті.



5-Б клас (природознавство)                  Дата: 07.02.2022 р.

Тема: Вода розчинник. Розчинні і нерозчинні речовини. Розчини в природі.

(В зошиті запишіть дату і тему уроку).

  Опрацювати параграф 32;

(Підручник: Природознавство 5 клас, О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко, 2018р.):

1.     Прочитайте;

2.     Дайте відповіді на запитання в підручнику  стор.137 (1-4), усно.

3.     Перегляньте відео до уроку  за посиланням:

https://youtu.be/HDMpcz9_B6I

4.     Дати відповіді в зошиті письмово:

Заповніть пропуски в тексті.

·        Речовини, які розчиняються у воді, називають

·        Речовини, які не розчиняються у воді,

·        Вода у розчині називається

·        Речовина у розчині називається

·        Компоненти суміші у розчині не видно, тому розчин є сумішшю

·        Якщо речовина у воді вже не розчиняється, то розчин називають

·        Воду можна відміряти за допомогою…

·         Суміші води з твердими, рідкими і газоподібними речовинами називають

·        Речовина, яка розчиняється у воді,

·        Температура на розчинність речовин …

·        Більшість твердих речовин краще розчиняється не у холодній,а  у … воді.

·        Газоподібні речовини краще розчиняються у воді, ніж у...воді.

* Прийом «Природничий практикум»

Самостійне приготування розчинів.

Приготуйте розчин з 35 мл води та 5 г кухонної солі. Обчисліть масу розчину.

 



5-Б клас (природознавство)                  Дата: 04.02.2022 р.

Тема: Вода на Землі.

(В зошиті запишіть дату і тему уроку).

  Опрацювати параграф 31;

(Підручник: Природознавство 5 клас, О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко, 2018р.):

1.     Прочитайте;

2.     Дайте відповіді на запитання в підручнику  стор.132 (1-4), усно.

3.     Перегляньте відео до уроку  за посиланням:

https://youtu.be/HhHoSIxduRg

4.     Дайте відповіді на запитання в робочому зошиті письмово:

v Які уявлення у вас викликає слово «вода»?

v Чи доводилося вам бачити воду в природі?

v Де вона знаходиться?

v В яких станах може перебувати вода?

v Чому говорять «Без води не було б життя на Землі?

v Які властивості води?

v А тепер скажіть, чи можна прожити без води?

v Як треба берегти воду?

v Скласти і оформити поради по збереженню води в (побутових) домашніх      умовах.



5 - А клас (природознавство)                  Дата: 28.05.2021 р.

Тема: Повторення. Екологічні проблеми та їх розв’язування.

 (В зошиті запишіть дату і тему уроку).

  Повторити  параграф 46;

(Підручник: Природознавство 5 клас, О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко, 2018р.).

Виконати завдання:

1.       1.Дайте відповіді на запитання в підручнику стор. 206 (1-5), усно.

2.Написати сенкан на тему: « Екологічні проблеми та їх розв’язування».



5-А клас (природознавство)                  Дата: 16.04.2021 р.

Тема: Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.

(В зошиті запишіть дату і тему уроку).

Опрацюйте   параграф  39;

(Підручник: Природознавство 5 клас, О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко, 2018р.):

1.     Прочитайте;

2.     вивчіть  терміни, виділені жирним шрифтом;

3.      виконайте  вправи:

1). Дайте відповіді на питання 1-4 стор. 171 (усно);

2). Опрацюйте сторінку «Скарбничка знань» та «Будьте захисниками природи»;

          3). В робочому зошиті виконайте завдання письмово:

          Проблемне запитання .

Ø Чому в багатьох дерев і чагарників буває листопад?

Ø    Напишіть в зошиті, які зміни відбуваються у рослин і тварин нашої місцевості в різні пори року. Заповніть таблицю:



 Для кращого засвоєння матеріалу перегляньте відео до уроку:                

           https://youtu.be/uW7SUbbXGzU



5-А клас (природознавство)                  Дата: 14.04.2021.

Тема: Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.

Опрацюйте параграф 38;

(Підручник: Природознавство 5 клас, О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко, 2018р.):

1.     Прочитайте;

2.     перекажіть своїми словами головні правила  (виділенні жовтим кольором);

Ø Перегляньте навчальне відео за посиланням:

                         https://youtu.be/NuP_f091y5Q
3. виконайте вправи
в робочих зошитах письмово:

Дайте відповідь на питання :

     1.     Які фактори зовнішнього середовища необхідні для життя рослин і тварин?

2.     Яка потреба рослин і тварин у воді?

3.     Якими речовинами живляться рослини з ґрунту?

4.     Для чого потрібні рослинам і тваринам повітря й світло?

5.     Як рослини й тварини пристосовані до життя в різних кліматичних умовах?

6.     Як рослини пристосовуються до різного освітлення ?

·        Проблемне питання:

Кисень у великій кількості використовується для дихання, горіння, виробництва речовин. Однак його вміст у повітрі до цього часу мало змінився. Як ви вважаєте чому?


5-А клас (природознавство)                  Дата: 09.04.2021 р.

Тема: Ознайомлення з найпоширенішими  отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості.

Опрацюйте параграф 36;

(Підручник: Природознавство 5 клас, О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко, 2018р.):

1.     Прочитайте;

2.     перекажіть своїми словами головні правила  (виділенні жовтим кольором)

3.     виконайте вправи в робочих зошитах, письмово:

Завдання 1. У зошиті запишіть назви найпоширеніших отруйних та найпоширеніших  рослин, тварин і грибів своєї місцевості  1- 2 приклади, (використовуйте інтернет джерела та відео сюжети, які переглянете за посиланнями), заповніть таблицю в зошиті.

Перегляньте відео:

https://youtu.be/sjbVmUDGSxc

https://youtu.be/pWV0FuuVx9k

https://youtu.be/QOhxjTh-Xc0

 

Організми

Найпоширеніші

Отруйні

Рослини

 

 

Гриби

 

 

Тварини

 

 

 

Завдання 2. Дайте відповіді на запитання:

1) Гриби живляться органічними речовинами, які:

а) створюють самі б) отримують від інших організмів та їх решток

 в)створюють за допомогою Сонця.

2) Шапинкові гриби складаються з:________________

3) Гриби-паразити:

А) дріжджі, Б) цвілеві, В) мухомори, Г) трутовики.

4) Їстівні гриби:

А)маслюк,  Б)чортів гриб,  В) бліда поганка,  Г)печериця.

5) Ліки-антибіотики виготовляють з грибів:

А) трутовиків,  Б) дріжджів,  В)цвілевих.

6) Користь бактерій у:

а) хворобах; б) гниття непотрібних решток; в) виготовлення деяких продуктів;        г) гарний корм комахам

7) Збираючи гриби, не можна:

а) руйнувати грибницю; б) вибирати великі гриби; в) класти в один кошик

відомі і невідомі гриби; г) зрізати гриби ножем.

8) Опіки шкіри викликає рослина під назвою ______________________

9) Найбільш отруйний в Україні павук:

а) хрестовик, б) тарантул, в) каракурт, г) птахоїд.   



 5-А клас (природознавство)                  Дата: 07.04.2021 р.

  Тема: Різноманітність організмів: Гриби. Бактерії.

     Опрацюйте параграф 35;

    (Підручник: Природознавство 5 клас, О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко, 2018р.):

1.     Прочитайте;

2. перекажіть своїми словами головні терміни (виділенні жовтим кольором);
3. виконайте вправи
в робочих зошитах  письмово:

 Перегляньте  відеофрагменти:
https://www.youtube.com/watch?v=-0aGkfcJync – Бактерії.
https://www.youtube.com/watch?v=LA_3qfSn79Y -Корисні  і  шкідливі  мікроорганізми.

      4. Замалюйте  у  зошит  схематичне  зображення  форм  бактерій.

      5. Дайте коротку  письмову  відповідь  на  питання (в робочих зошитах):
          а) хто  такі  бактерії?
          б) де  мешкають  бактерії?
          в) яка  користь  від  бактерій?
          г) чим  можуть  зашкодити  бактерії?

Одним з найбільш загадкових живих організмів на Землі є гриби. Вчені раніше відносили їх до царства рослин, і через це мікологія – наука про гриби – довго входила в розділ ботаніки, а не біології. Тепер уже з’ясовано, що гриби стоять десь посередині між рослинами і тваринами, а дослідникам на сьогоднішній день відомо близько 100 тисяч їх видів.

          Прийом « Словничок»

Мікологія – наука, яка досліджує гриби як особливу групу організмів, що становлять самостійне царство живої природи.

Прийом « Схема »



Ø Шапинковий гриб отримав свою назву через наявність шапки. Сукупність шапинки та ніжки називається плодове тіло. У деяких грибів шапинка може досягати 70см у діаметрі, а маса гриба – до 18 кг. Зовні шапка має різні відтінки від світлих до темно-коричневих. Зростають і живляться шапкові гриби за допомогою ниток грибниці

 ( гіфів ), які обплітають частинки ґрунту та мають світлий колір . Саме плодове тіло також утворене нитками – гіфами, які щільно прилягають одна до одної.

Ø Шапкові гриби можуть розмножуватися і вегетативно: частинами вегетативного тіла, тобто грибниці (міцелію). Ріст і розвиток грибів у лісі залежать від умов середовища існування, складу ґрунту, наявності вологи.

Ø Серед шапинкових грибів багато таких , що вживають в їжу. Це їстівні гриби ( білий гриб, печериці, опеньок та ін. ). Проте існують гриби, які не можна їсти в жодному разі, тому що їх плодове тіло містить отруйні речовини. Такі гриби називають отруйними ( бліда поганка, мухомор та ін.. )

Ø У природі цвілеві гриби виконують роль санітарів лісу, адже саме вони розкладають рештки рослинного та тваринного походження, крім того беруть активну участь в грунтотворенні. Але цвілеві гриби завдають людині та її господарству відчутної шкоди. Вони здатні уражати харчові продукти , особливо полюбляючи вологі та темні приміщення. Споживання уражених продуктів може призвести до харчових отруєнь та навіть смерті.

Ø Гриби-паразити оселяються на рослинах та деякі види грибів на тваринах. Вони існують завдяки іншим організмам, споживаючи їх органічні речовини. Наприклад : сажки, ріжки, трутовики та ін..

Ø Слово дріжджі завжди було пов’язане в нас із випіканням хліба та іншої здоби.      Їх відносять до групи одноклітинних грибів . У природі дріжджі широко поширені і мешкають на субстратах, багатих цукрами, харчуючись нектаром квітів, соками рослин, тощо. Дріжджові гриби можуть жити в грунті та воді. Ріст і розмноження дріжджів відбувається з величезною швидкістю, що допомагає людині використовувати їх з більшою ефективністю.

Ø Складіть памятку « Правила збору грибів»

            (письмово, в робочому зошиті)

                      « Закінчи речення »(письмово, в робочому зошиті)

             1.Шапинка і ніжка – це невелика частина гриба, яку називають – ….

             2.     Плодове тіло складається з тонких ниток – ……

             3.     Гриби живляться ……

             4.     До їстівних грибів належать …… ( наведіть приклади ).

            5.     До грибів паразитів належать ….. ( наведіть приклади ).

            6.     Дріжджі людина використовує для ….

            7.     Скласти кросворд по темі: Гриби ( 8-10 слів ).

 

 5 - А клас (природознавство)                  Дата: 03.03.2021 р.

Тема: Вода на Землі.

 (В зошиті запишіть дату і тему уроку).

  Опрацювати параграф 31;

(Підручник: Природознавство 5 клас, О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко, 2018р.):

1.     Прочитайте;

2.     Дайте відповіді на запитання в підручнику  стор.132 (1-4), усно.

Перегляньте відео за посиланням: https://youtu.be/tKxXyA0kcaA

                                                           https://youtu.be/tBvVrEfTr6Y

Домашнє завдання:

 Познайомтесь із властивостями води, використовуючи додаткові джерела інформації та матеріали підручника. Виконайте завдання:

Ø Підготувати міні-твір «Мій посильний внесок у збереження води». 

Ø 1.Складання сенкана на тему «Вода».

1 рядок – іменник: головне, про що йдеться.

2 рядок – два прикметника: описують вивчене.

3 рядок – три дієслова

4 рядок – чотири слова: фраза, яка передбачає особистісне ставлення до теми.

5 рядок – одне слово: синонім до іменника в 1 ряду.

 




5-А клас (природознавство)                  Дата: 28.10.2020 р.

Тема: узагальнення знань з теми «Тіла, речовини, явища навколо нас».

  Повторіть  параграфи 1-9;

(Підручник: Природознавство 5 клас, О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко, 2018р.):

Виконайте тематичний контроль  за посиланням:

 

https://forms.gle/CJJ3P39W6WFChaMR7


5 - А клас (природознавство)                  Дата: 30.10.2020 р.

Тема: Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточені людини.

 (В зошиті запишіть дату і тему уроку).

  Опрацювати параграф 9;

(Підручник: Природознавство 5 клас, О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко, 2018р.):

1.     Прочитайте;

2.     Дайте відповіді на запитання в підручнику  стор.43 (1-4), усно.

3.     Перегляньте відео за посиланням: https://youtu.be/X3C0xIAs9So

                                                            https://youtu.be/zQgYxevxY3Y

4.     Користуючись текстом підручника та відео заповніть таблицю (запишіть приклади речовин):

Прості

Складні

Органічні

Неорганічні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.     Дайте відповіді на запитання в зошиті (письмово):

-         Які речовини називають простими?

-         Які речовини називають складними?

-         Органічні речовини – це прості чи складні речовини?

-         Яка наука вивчає речовини та їх перетворення?

-         Поясни,чому складних речовин більше, ніж простих?

-         Чи може людина існувати без надходження в організм поживних речовин?

- З'ясуйте та запишіть, яку роль відіграють органічні речовини у життєдіяльності живих організмів.

                Вуглеводи  - _______________________________________________

 Жири - ____________________________________________________

 Білки - _________________________________________________

 


Немає коментарів:

Дописати коментар