Географія 6- Б клас Дата: 24.02.2022.
Тема: Узагальнення, систематизація матеріалу з теми: «Атмосфера».
Опрацюйте параграфи 31- 42 повторити; (підручник: Географія 6 кл., В.Ю.
Пестушко,Г.Ш. Уварова, 2014р.); підготуватися до контрольної роботи.
Географія 6-А, 6-Б класи. Дата:
07.02.2022.
Тема: Погода, її елементи, мінливість.
(Запишіть
дату і тему у зошиті).
Опрацюйте параграф 39; (підручник: Географія 6
кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, 2014р.).
1.
прочитайте;
дайте відповіді на запитання в підручнику
стор.142 (1-6), усно.
2.
перекажіть своїми словами головні терміни
(виділені жирним шрифтом, випишіть їх до робочого зошита);
3.
Перегляньте відео до теми за посиланням:
Виконайте завдання письмово, в робочих зошитах:
Ø Що таке погода? Які її основні елементи?
Ø Яка погода за сезонами характерна для нашої місцевості?
Ø Що таке служба погоди? Чим вона займається?
Ø Яке практичне значення має прогнозування погоди?
Ø Чому прогнози погоди передають кілька разів на
день по радіо та телебаченню?
Ø Чому
погода змінюється?
Ø Чому
для складання прогнозів погоди діє Світова мережа метеорологічних станцій?
Ø Чому
зміни погоди можуть вплинути на самопочуття людей?
Ø Чому
сьогодні головними помічниками у складанні прогнозів погоди стали космічні
супутники?
v Записати
в зошит приклади народних прикмет, що віщують гарну та мрячну погоду.
Географія 6- Б клас
Дата: 03.02.2022.
Тема: Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність.
Опрацюйте параграф 37; (підручник: Географія 6 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, 2014р.)
1. прочитайте;
2. перекажіть своїми словами головні терміни (виділенні жирним шрифтом,
випишіть їх до робочого зошита);
3. Дайте відповіді на запитання підручника ст.134 (1-6)-усно.
4. Виконати завдання в робочому зошиті письмово:
·
Користуючись
підручником і інтернет джерелами заповніть таблицю:
·
Перегляньте відео
за посиланням: https://youtu.be/bpAHppPfYjU
Н/З |
Назва |
Висота утворення |
Зовнішній вигляд (малюнок) |
Які опади приносять |
1. |
Шаруваті |
|
|
|
2. |
Купчасті |
|
|
|
3. |
Перисті |
|
|
|
·
За
власними спостереженнями визначте, які хмари бувають у нашій місцевості.
·
Підберіть прислів’я та загадки про хмари, поясніть їх.
Географія 6-А клас Дата: 28.05.2021.
Тема: Повторення. Забруднення довкілля та його
охорона.
(Запишіть дату та тему у робочому зошиті).
Повторіть параграф 64; (підручник: Географія 6
кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, 2014р.).
Виконайте завдання:
1.
Дайте
відповідь на запитання в підручнику 1-7 стор.233 (усно).
2.
Складіть
сенкан на тему: «Забруднення довкілля та його охорона».
Географія 6-А клас Дата: 16.04.2021.
Тема: Озера, їх різноманітність за площею, походженням
озерних улоговин, солоністю. Штучні водойми і водотоки: ставки,
водосховища,канали.
(Запишіть дату і тему у зошиті).
Опрацюйте параграф 50; (підручник: Географія 6
кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, 2014р.)
1. прочитайте;
2. перекажіть своїми словами головні терміни (виділенні жирним шрифтом,
випишіть їх до робочого зошита);
3. Заповніть таблицю в робочому зошиті, типи озер за походженням їхніх улоговин:
Типи озерних улоговин |
Спосіб утворення |
Приклади озер |
Залишкові (приклад) |
Залишки морських басейнів минулого |
Каспійське, Аральське моря-озера |
|
|
|
4. Яке значення мають озера? (письмово).
5. Практична робота. Позначте на контурній карті озера: Каспійське, Байкал,
Вікторія; Великі озера (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо).
6. Відповісти на запитання стор.183 (усно).
Географія 6 - А клас Дата: 14.04.2021.
Географія: 6-Б клас Дата: 13.04.2021.
Тема: Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система,
басейн річки, річкова долина. Живлення, водний режим і робота річок.
Опрацюйте параграф 48, 49; (підручник: Географія 6 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, 2014р.)
1. прочитайте;
2. перекажіть своїми словами головні терміни (виділенні жирним шрифтом,
випишіть їх до робочого зошита);
3.Перегляньте відеофрагменти:
https://www.youtube.com/watch?v=TGi8ZMI3uY8 – Води суходолу
4. Проаналізуйте рис. 146 у підручнику (с. 174).
5. Намалюйте у зошиті схему "Річка та її частини".
6.Запишіть визначення понять: «річка», «витік», «гирло»,
«притоки», «річкова система», «річковий басейн», «вододіл».
7. Позначте на контурній карті річки: Дніпро, Дунай, Волга, Янцзи, Ніл, Амазонка, Міссісіпі.
9.Прочитайте розділ параграфа "Чим живляться річки" та зазначте типи живлення
10.Опрацюйте розділ параграфа «Що таке водний режим річки». Виконайте таблицю:
Фази
водного режиму річки
Фаза водного режиму |
Характеристика |
Повінь |
|
Межень |
|
Паводок |
|
Льодостав |
|
Географія 6-Б Дата: 12.04.2021.
Географія 6-А Дата: 09. 04.2021.
Тема: Багатства вод Світового океану. Океан і людина.
Опрацюйте параграф 47 (Підручник:Географія 6 кл., В.Ю. Пестушко, Г.Ш.
Уварова, 2014р.)
1. прочитайте;
2. перекажіть своїми словами головні слова (виділенні жирним шрифтом, випишіть
їх до робочого зошита);
3. Дайте відповіді на тести, письмово в робочому зошиті:
1.Чому Світовий океан називають «колискою життя» і
«кухнею погоди?»
А) на думку
більшості вчених, життя на землі зародилось саме в океані;
Б)
головними багатствами Світового океану є різноманітні природні ресурси;
В) відіграє
важливу роль у формуванні клімату;
Г) в
глибині океану є ще чимало загадкового.
2. Які корисні копалини є під водою?
А) нафта;
Б) природний газ;
В) кам'яне вугілля.
3.Корисні
копалини з-під дна океану розробляють за допомогою...
А)
підводних шахт;
Б)
бурових платформ;
В)
кар’єрним способом.
4. Як можна використати енергію підводних вод Світового
океану?
А)
виробляти продукти харчування;
Б)
виробляти лікарські засоби;
В)
виробляти енергію.
5. В якій країні одержують електроенергію за допомогою
хвиль?
А) США;
Б) Японія;
В) Франція.
6. Унаслідок чого забруднюються води морів і океанів?
А) плавання суден і вилову
риби;
Б) видобування корисних
копалин;
В) стоки підприємств і побутові
стічні води;
Г) добрива, змиті з полів.
7. Аварія, що трапилась на
нафтовидобувній платформі у 2010
році, названа однією з найбільших техногенних
катастроф в
історії людства. В якій затоці це трапилось?
А) Бенгальська затока;
Б) Мексиканська затока;
В) Каліфорнійська затока.
8. Від чого потрібно охороняти
води світового океану і
морські організми?
А) від природних багатств;
Б) від пилу і кіптяви;
В) від забруднення і винищення.
9. Що є причиною океанічних
течій?
А) Повільні рухи земної кори;
Б) постійні вітри;
В) Обертання Землі навколо
Сонця;
Г) Раптові рухи земної кори.
10. Причиною виникнення цунамі
є:
А) раптові рухи земної кори;
Б) повільні рухи земної кори;
В) обертання Землі навколо
своєї осі.
11. Періодичні коливання рівня
води в океанах і морях
(припливи і відпливи) відбуваються під дією:
А) обертання Землі навколо
своєї осі;
Б) постійних вітрів;
В) Сили тяжіння Місяця і Сонця;
Г) сезонних вітрів.
12. Визначте, де зосереджена основна маса води гідросфери?
А) льодовиках;
Б) річках і озерах;
В) морях і океанах;
Г) болотах.
Додатковий матеріал:
«Географічний кінозал»:
Географія: 6-Б 06.04.2021р.
6-А 07.04.2021р.
Тема: Рухи води в Світовому океані. Практична робота № 10(продовження): позначення на контурній карті гідрологічних об’єктів(течій).
Опрацюйте параграф 46 (Підручник:Географія 6 кл.,
В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, 2014р.)
1. прочитайте;
2. перекажіть своїми словами головні слова (виділенні жирним шрифтом,
випишіть їх до робочого зошита);
3. виконайте вправи, письмово в робочому зошиті :
1.
Найбільший за площею океан…..
2. Червоне море належить до…… океану
3. У тропічних широтах солоність
океанічних вод…….
4. Що таке солоність?
5. Північний Льодовитий океан омиває
материки…
6. З глибиною температура води……
7.
Найвища температура поверхневих вод у …… широтах.
8. Солоність у напрямку від екватора
до полюсів…..
9. Аравійське море належить до …..
океану.
10. Найменша солоність океанічних вод
у ………. широтах.
11. Північний Льодовитий океан омиває
материки….
12. Найглибший жолоб Світового океану…
13. Море, з усіх сторін оточене сушею,
з’єднане з океаном через
вузьку протоку…
14. Як по іншому називається
материкова мілина….
15. Море, що омиває береги найбільшого
острова у світі…
16. Найвужчий і найдовший океан…
17.
Найхолодніший океан….
„Океан – це постійний рух, любов і вічне життя.”
Жуль Верн
Розрізняють кілька видів рухів у
океанах і морях: вітрові хвилі,
цунамі, припливи і відпливи, течії.
Це цікаво!
Найбільша з вітрових хвиль заввишки 34 м (це
висота 10-поверхового будинку)
була помічена в центральній частині
Тихого океану в 1933 р. Коли вітер слабне, високі
хвилі змінюються брижами – низьким
хвилюванням. Чим сильніший і триваліший вітер
та більший водний простір, тим вищі хвилі. З
глибиною хвилювання зменшується і стає
не помітним.
Хвилі виконують руйнівну і творчу роботу.
В одних місцях вони з силою б’ють об
берег, руйнуючи гірські породи, якими
він складений. На берегах Чорного моря сила
удару хвилі може сягати 25 т на 1 м2. Не всяка
споруда витримає такий натиск. Під
час шторму хвилі здатні переміщувати каміння
вагою у кілька тонн. Щоб захистити береги
і
портові споруди від руйнування, будують спеціальні хвилеломи із залізобетонних
плит. Творча робота хвиль – відкладання
подрібнених частинок і створення піщаних
та галькових пляжів. Крім того, хвилі
перемішують воду, сприяють збагаченню її киснем
і
теплом. Це сприяє життєдіяльності організмів в Океані.
Цунамі – хвилі
зумовлені землетрусами і виверженнями вулканів. На
глибокій воді цунамі поширюється зі швидкістю кількасот кілометрів на годину й
зазнає незначних втрат енергії. Відчути цунамі важко. Ні запобігти, ні уникнути
цунамі неможливо. Можна лише попередити про наближення цієї небезпечної хвилі.
Причини утворення цунамі:
1. Підводний землетрус;
2. Зсув (обвал) великої кількості грунту, гірських
порід в океан;
3. Вулканічні виверження;
4. Різкі зміни повітряного тиску або швидкі
пересування аномалій атмосферного тиску можуть виклика́ти метеоцунамі;
5. Потужні підводні
або надводні вибухи;
6. Падіння досить значного метеориту (астероїду або
комети).
Це цікаво!
Цунамі в Японії .
У наслідок землетрусу було пошкоджено охолоджуючі
системи
багатьох Атомних реакторів у Японії. Через деякий час, величезна
хвиля Цунамі захопила острів. Висота хвилі досягала 10 метрів, змиваючи
усе на своєму шляху, зникла
численна кількість будівель та людей.
Невдовзі було екстрене
повідомлення, про ядерну катастрофу на
реакторі Фукусіма. Через деякий час виник Вибух на одному з реакторів.
Увесь світ затримав подих в очікуванні
найгіршого. Потужність АЄС
Фукусіма майже у 3 рази більша ніж
Чорнобильська АЄС.
Приплив
- це підняття рівня води в океані чи морі внаслідок тяжіння Місяця
та
Сонця. Відплив - це спад рівня води.
https://www.youtube.com/watch?v=p3je1B-WfqQ – Куди дівається вода під час відпливів
Найбільші
припливи спостерігаються у вузьких затоках океанічного узбережжя (наприклад, у
затоці Фанді було зафіксовано підняття води на 18 м. У закритих внутрішніх
морях, як-от у наших – Азовському та Чорному висота припливів сягає всього 2-3
см, тому вони мало помітні. Енергію приплипів використовують для побудови
електростанцій.
Це цікаво!
Мореплавцям і рибалкам з давніх-давен
було відомо, що через кожні 6
год рівень
моря змінюється. Море то наступає на берег, то відступає від
нього. Люди враховували це явище. Перед
відпливом моряки виходили
у відкрите море, щоб не потрапити на
мілководдя. Рибалки очікували
відступу води, щоб зібрати рибу із
розставлених під час
попереднього відпливу сіток. Чим же
пояснюються періодичні зміни
рівня води в морях і океанах? Насамперед дією
сил тяжіння, що
виникають між Землею, Сонцем і
Місяцем. Оскільки Місяць є найближчим
до Землі небесним тілом, то й вплив його на
нашу планету найбільший.
Океанічні
течії – це горизонтальний рух великих мас води в
певному напрямку на великі відстані.
Океанічні
течії бувають теплі і холодні.
Тепла течія
- температура води течії вища, ніж
температура
навколишньої
океанічної води (Гольфстрім, Куросіо, Гвіанська,
Бразильська, Північна і Південна пасатна
течія, Міжпасатна протитечія).
Дати відповіді на питання в робочому
зошиті:
1. Назвіть види рухів у Світовому
океані?
2. Що таке хвилі?
3. Що таке цунамі, поясніть причину
утворення ?
Чи можна запобігти цунамі ?
4. Що таке припливи і відпливи ? Де
спостерігаються найбільші припливи?
5. Що таке течії?
6. Які розрізняють течії за
температурним режимом?
7. Назвіть найпотужніші течії
Світового океану?
2. Робота з контурною картою і
атласом .
Позначте на контурній карті (Океани, в
практичних зошитах) теплі
течії: Гольфстрім (найпотужніша тепла
течія світу), Куросіо,
Північноатлантична;
холодні течії: Течія Західних вітрів (найпотужніша
холодна
течія та єдина, яка проходить через усю Землю), Перуанська
(Гумбольдта),
Бенгельська.
Теплі течії позначаємо червоною ручкою (олівцем), холодні – синьою.
Обов’язково
вказуємо їх напрямок.
Географія 6-Б 05.04.2021.
Тема уроку: Світовий океан та його частини. Властивості вод Світового
океану.
Опрацюйте параграф 44, 45 (Підручник:Географія 6 кл., В.Ю. Пестушко, Г.Ш.
Уварова, 2014р.)
1.
прочитайте;
2. перекажіть своїми словами головні слова (виділенні жирним шрифтом);
3. нанесіть номенклатуру на контурну
карту ( стор.161 в підручнику);
4. вивчіть
номенклатуру.
5. Перегляньте відео за посиланням:
6. виконайте
вправи, письмово в зошиті:
1.
При якій температурі замерзає океанічна вода?
2.
Яким чином температура океанічної води змінюється із
глибиною?
3.
Яким чином змінюється температура води на поверхні
океанів?
4.
Від чого залежить солоність вод морів й океанів?
5.
Чому дорівнює середня солоність океанічної води?
6.
Що таке солоність?
7.
Що за властивості має морська вода?
-
Записати види морської риби, які сім’я вживає найчастіше.
-
Прийом «Географічний практикум»
(дайте відповідь письмово в зошиті):
Завдання 1.
Проаналізуйте карту показників середньорічної солоності води на поверхні
Світового океану та поясніть причини відмінностей показників у різних частинах
океану.
Завдання 2.
Проаналізуйте карту показників середньорічної температури води на поверхні
Світового океану та поясніть причини змін цих показників.
Задача (виконати письмово, в
зошиті):
А)
Обчисліть, скільки кілограмів різноманітних речовин можна отримати з
2,5 т води
Червоного моря, якщо її солоність 42 %о.
Б) Чому колись на морських суднах моряки, вирушаючи в далеке
плавання, брали із собою великий запас прісної води, а сьогодні в цьому немає
необхідності?
Додатковий матеріал до уроку:
·
В Океані розчинено близько 50 000 000 000 000 000 (50 квадрильйонів) тонн
солей. Якби води морів та океанів випарувалися, на дні океанів залишився б шар
солі завтовшки 150 м. З океанічної солі можна було б також насипати вздовж
усього екватора вал завширшки в 1 км та заввишки 280 м.
·
У морях та океанах є також радій та уран. До того ж, за розрахунками
вчених, у кожному кубічному кілометрі морської води міститься близько 300 кг
срібла та 6 кг золота. Однак на сучасному рівні техніки процес виділення з
морської води цих скарбів є дуже трудомістким і нерентабельним. Хоча вже
сьогодні з неї видобувають магній, калій, бром і різні солі.
·
Сталість сольового складу океану регулюється живими організмами. Майже весь
вуглекислий кальцій, а також солі Силіцію (кремнію), що виносяться річками,
швидко витягуються з розчину тими морськими рослинами та тваринами, які будують
із цього матеріалу свої панцири та черепашки.
Географія 6-А, 6-Б класи.
Дата: 6-Б (26.10.2020р.); 6-А (28.10.2020р.)
Тема: Практична робота. Розв’язування задач з
використанням різних видів масштабу.
Мета: формувати вміння розв’язувати задачі з
використанням різних видів масштабу; продовжувати розвивати навички роботи з
масштабами; виховувати старанність в роботі.
(Запишіть дату,тему
і мету у робочому зошиті).
Повторіть параграф 11; (підручник: Географія 6
кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, 2014р.).
Виконайте завдання письмово, в робочих зошитах:
Завдання № 1.
Дайте визначення поняття:
Масштаб -
___________________________________________________.
Завдання № 2.
Переведіть числовий масштаб в іменований.
Числовий масштаб |
Іменований масштаб |
1:100 |
|
1:2 000 |
|
1:55 000 |
|
1:50 000 |
|
1:200 000 |
|
1:5 000 000 |
|
Завдання № 3.
Переведіть іменований масштаб в числовий:
Іменований масштаб |
Числовий масштаб |
в 1 см – 8 м |
|
в 1 см – 400 м |
|
в 1 см – 5 км |
|
в 1 см – 2 км |
|
в 1 см – 25 км |
|
в 1 см – 900 км |
|
Завдання № 4.
Зобразіть іменований у вигляді лінійного масштабу.
Іменований масштаб |
Лінійний масштаб |
в 1 см – 30 м |
|
в 1 см – 100 м |
|
в 1 см – 800 м |
|
Завдання № 5.
Зобразіть числовий у вигляді лінійного масштабу.
Числовий масштаб |
Лінійний масштаб |
|
|
|
|
|
|
Завдання № 6.
Який масштаб більший?
А) в 1 см –
200 м чи в 1 см – 700м ____________________________;
Б) в 1 см – 7
км чи в 1 см – 2км ______________________________;
В) в 1 см – 40
км чи в 1 см 20 км ______________________________.
Висновок__________________________________________________
_________________________________________________________.
Географія 6-А, 6-Б класи.
Дата: 6-Б(27.10.2020р.); 6-А (30.10.2020р.)
Тема: Географічні карти, їх елементи. Легенда
карти. Масштаб карт. Практичне значення карт.
(Запишіть
дату і тему у зошиті).
Опрацюйте параграф 14,15 (підручник: Географія 6 кл., В.Ю. Пестушко,
Г.Ш. Уварова, 2014р.).
1.
прочитайте;
дайте відповіді на запитання в підручнику
стор.58(1-8), стор. 62 (1-8), усно.
2.
перекажіть своїми словами головні терміни
(виділені жирним шрифтом, випишіть їх до робочого зошита);
3.
Дайте відповіді
на запитання в робочих зошитах (письмово):
• Назвіть способи зображення земної поверхні.
• Що
називають планом місцевості?
• Для
чого необхідні умовні знаки?
• Що
показує масштаб на плані та карті?
• Які
види масштабів ви знаєте?
• У чому полягають відмінності
між планом і картою?
4.
Цікава інформація до теми:
Вивчаючи особливості планів
місцевості та відкриваючи таємниці картографів для їх складання, ви лише за
кілька уроків пройшли шлях, який людство долало не одне століття, створюючи
свій найбільший винахід — географічну карту. Точна дата появи перших карт невідома. У Давньому
Єгипті існували плани земельних ділянок у долині Нілу, які згодом послужили
основою для складання карти всієї держави. У Китаї вже в 1125 р. до н. е.
існувала карта всього царства, яка була побудована з використанням
астрономічних методів. Першим «навчив говорити» карту мовою масштабу грецький
учений Анаксимандр, який жив у VII–VI ст. до н. е. В центрі його карти
розташовувалась Греція, оточена вже відкритими землями Європи й Азії. Згадки
про карти є навіть у Біблії.
Розвиток знань про землю, відкриття
нових земель призвели до необхідності створення карт великих територій, а такі
карти мали обов’язково враховувати кулястість Землі. Пошук нових, точних
способів складання карт дав поштовх розвитку складної, але цікавої географічної
науки — картографії. Середньовічні карти коштували дуже дорого, в їх оформленні
брали участь відомі художники, знатні громадяни прикрашали такими картами стіни
своїх будинків. Сьогодні такі карти зберігаються в музеях світу та є дуже
цінними експонатами.
Складний і тривалий шлях розвитку пройшла наука
картографія до сучасних карт, які ви бачите перед собою. Однак учені й сьогодні
перебувають у постійному пошуку найбільш точних та інформативних способів
відбиття особливостей земної поверхні. На допомогу їм приходить космічна та
електронна техніка. Яких лишень карт вони не створили! Є навіть карти поверхні
Марсу! Можливо, через деякий час вони знадобляться вам. Але перш ніж вирушати
до Марсу або просто в далеку подорож, потрібно навчитися «читати» карту, вміти
знаходитиінформацію, яку містить карта. Давайте переконаємось у справедливості
твердження, що «карта — це найбільший винахід людства».
З ХІІ ст. для навігаційних цілей
почали широко використовувати морські карти-портолани — викреслені на пергаменті
карти берегової лінії з позначеними на ній портами. Звідси й назва: портус у
перекладі з латини означає «порт», а лана — «вовна», «овеча шкура». Портолани
розфарбовувалися вручну та прикрашалися позолоченими заголовками, знаменами та
іншими оздобами й були дуже барвистими. Кожен портолан вважався чималою
цінністю.
Портолани використовувалася виключно
для навігаційних цілей, тому внутрішня частина суходолу на портоланах
залишалася «порожньою», не несла жодної картографічної інформації. Портолани
забезпечували мореплавання упродовж двох-трьох століть.
Разом з тим, портолани були
позбавлені точної математичної основи, розробленої в античні часи Птолемеєм,—
раціонально вибраної проекції, географічної градусної сітки та географічних
координат.
На всіх сучасних географічних картах північ завжди
позначається вгорі, а південь — унизу. У XVII ст. багато європейських
картографів позначали вгорі схід, для того щоб підкреслити напрямок на
релігійну святиню — місто Єрусалим. Світ тоді мав зовсім інший вигляд.
5.
Перегляньте відео до теми за
посиланням:
6.
Дайте відповіді на запитання в
робочих зошитах (письмово):
• Що таке
географічна карта?
• У чому
відмінність географічної карти від плану?
• Чому на
картах виникають спотворення?
• Як
розрізняються карти за масштабом?
• Чи справді карту можна вважати
найбільшим винаходом людства?
Немає коментарів:
Дописати коментар